2009-12-15


Det känns som allt har blivit som en ny början.
Kärleken är starkare än vad den har varit andra gånger, jag har blivit mer målinriktad på min framtid och på vad det egtentligen är jag bör prioritera, som att jag kommer göra allt för att bevisa min kommande fotolärare att jag förtjänar att få läsa foto C, mamma har kommit hem, min bror klarade ut sina problem, har börjat lära mig vilka av mina vänner jag kommer umgås med en lång tid framöver, ina och jag, att jag bestämt mig för att sluta röka efter nyår, bara något så litet som att jag börjat lyssna nästan enbart på trance nu får mig att bli mer pepp. Jag har lärt känna mig själv på olika sätt, vilka typer av människor jag inte passar ihop med som jag trott att jag gjort förut, vad jag blir glad av och vad jag blir mindre glad av, att jag kan om jag vill. Kortfattat har jag kommit underfund med hur jag själv fungerar och vad jag vill göra med mitt liv.
Känns som jag fått svar på frågor som inte ens funnits.
Underbar känsla.
Nu ska jag se om min älskling har skrivit till mig annars ska jag skriva godnatt till honom. Godnatt för mig numera betyder " jag ska lägga mig i sängen och titta på paradise hotel på tv6.se/play tills jag är så trött att jag inte kan hålla mina ögon öppna".
Imorgon börjar jag tio med att vara pepp inför matten.
ska försöka.

Inga kommentarer:

Arkiv